شروع کمپین یلدایی راست چین

| شروع تا 24 ساعت آینده

ورود | ثبت نام
captcha

4 تکنیک نقاشی آبرنگ با استفاده از قلم موی بادبزنی

خواندن این مطلب

3 دقیقه

زمان میبرد!

4 تکنیک نقاشی آبرنگ با استفاده از قلم موی بادبزنی

ممکن است شما قلم بادبزنی را در فروشگاه ها و یا ویدئو های آموزشی رایگان دیده باشید اما ندانید که به چه دردی می خورد، در مقاله 4 تکنیک نقاشی آبرنگ با استفاده از قلم موی بادبزنی در سایت فلورارت به برسی 4 تکنیک اختصاصی چون: ضربات رندومی، تکنیک ضربه عمودی، تکینک پهلو به پهلو، تکنیک ضرب قلم می پردازیم پس با ما همراه باشید.

 

انواع شماره های قلموبادبزنی

لوازم مورد نیاز برای آموزش قلم موی بادبزنی

  • برگه آبرنگ کوچک
  • نوار چسب کاغذی
  • پالت نقاشی

ضربه مختلف به سمت بالا

کاغذ آبرنگ را با استفاده از چسب روی میز یا تخته چوبی بچسبانید تا ثابت شود، با استفاده از قلم موی گرد کمی آب را با رنگ مخلوط کنید و یک خط پررنگ روی کاغذ بکشید و در حالی که رنگ هنوز خیس است قلم موی بادبزنی را برداشته و به آرامی از پایین تا بالا قلم را حرکت دهید تا رنگ حالتی ابری به خود بگیرد.

هرچه به انتهای قلم نزدیک می شوید فشار را کمتر کنید تا حالتی محو شدگی ایجاد شود و همچنین می توانید خطوط را به سمت چپ و یا راست منحرف کرده تا شبیه به علف زار به خود بگیرد.

تکنیک ضربه عمودی در نقاشی آب رنگ

تکنیک معروف باب راس که به آن ضربه عمودی یا side crunch می گویند، این تکنیک به این صورت است که باید قلم را عمود بر کاغذ گرفته و ضربه هایی را بر روی کاغذ وارد کنید و این ضربه ها را به صورت پی در پی وارد کنید تا بافتی نقطه ای ایجاد شود که می توان از آن برای برگ های سوزنی درخت استفاده کرد.

نقاشی آبرنگ با قلم موی باد بزنی

تکنیک پهلو به پهلو در نقاشی آبرنگ

در این تکنیک قلم را موازی با کاغذ گرفته و از نوک قلم موی بادبزنی به چپ و راست حرکت می دهید و سعی کنید خطوطی که کشیدید صاف نباشند و کمی به سمت پایین کشیده شود تا حالتی شبیه به خزه و یا علفزار به خود بگیرد.

برای داشتن کنترل بیشتر بر روی قلم موی بادبزنی از گوشه های آن استفاده کنید.

یکی دیگر از موارد استفاده از این تکنیک ایجاد امواج کوچک بر روی برکه یا آب می باشد که حسی زنده به نقاشی شما بدهد.

تکنیک ضرب قلم

تکنیک دیگر با نام ضرب قلم و یا bouncing می باشد که در این تکنیک شما قسمت انتهایی قلم را بین انگشت شصت و اشاره گرفته و به آرامی ضربات را به انتهای قلم وارد می کنید تا قلم بر روی کاغذ حالت ورجه ورجه ایجاد شود، این حرکت باعث ایجاد بافت نقطه به نقطه مانند ایجاد می کند.

نتیجه

در مقاله 4 تکنیک نقاشی آبرنگ با استفاده از قلم موی بادبزنی در سایت فلورارت به برسی تکنیک ضرب قلم، پهلو به پهلو، ضربه عمودی و ضربه مختلف رو به بالا پرداختیم تا شما متوجه بشوید که قلم موی بادبزنی چه تاثیر بسیار زیادی در هنگام نقاشی کردن دارد و همچنین حس زنده بودن را به موج آب، برگ های درختان و علفزار های موجود در نقاشی شما می دهد. در قسمت کامنت های این بخش در رابطه با تجربه کار قلم موی بادبزنی برامون بنویسید تا دیگر دوستان از تجربه شما استفاده کنند.

درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه

محصولات جدید

جستجو کنید ...

تبلیغات