شروع کمپین یلدایی راست چین

| شروع تا 24 ساعت آینده

ورود | ثبت نام

شروع نقاشی و طراحی | نکات و ترفند ها

خواندن این مطلب

5 دقیقه

زمان میبرد!

شروع نقاشی و طراحی | نکات و ترفند ها

هنر، به خود اندیشی اجازه می دهد تا دنیای خلاق ذهن را بیان کند و افکار و احساساتی را نشان می دهد که هیچ کلمه ای برای وصف آن همه خلاقیت کافی نیست. طراحی و نقاشی سرگرمی های خوبی هستند که به شما اجازه می دهند از زندگی روزمره فاصله بگیرید و به دنیای زیبای رویاها و تصویرات ذهنتان سفر کنید، تصویراتی که تنها خالق آن زیبایی شما هستید. در این مقاله به شما نشان می دهیم که چگونه می توانید آموزش طراحی چهره سیاه قلم از صفر تا صد را با کم ترین تجهیزات شروع کنید، پس در ادامه این مقاله، با سایت فلورآرت همراه باشید. 

یادگیری نقاشی و طراحی 

برای لذت بردن از هنر، لازم نیست بتوانید به صورت واقعی عکس بکشید یا نقاشی کنید، اگر از فرآیند هنری لذت می برید و چیزهایی را خلق می کنید که از آنها لذت می برید، همه چیز را درست انجام می دهید و همین کافی است تا ذهن شما با طراحی شما یکسان باشد. شروع نقاشی و طراحی مزایای زیادی دارد و کمک بسیاری در زندگی روزمره شما ایجاد میکند، اما سوال این جا است که به طور واقعی طراحی کردن تصاویر چه خاصیتی برای ما دارد؟ 

  • طراحی و نقاشی می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد . به جای استرس در مورد چیزهای روزمره، تمرکز شما روی آثار هنریتان است. این می تواند به شما کمک کند آرام شوید و دوباره خودتان را پیدا کنید.
  • آنها مهارت های حرکتی ظریف و هماهنگی دست و چشم شما را بهبود می بخشند . از آنجایی که برای تکمیل جزئیات آثار هنری خود باید حتی کوچکترین حرکات را کامل کنید، می توانید مهارت های حرکتی خود را اصلاح کنید. این به نوبه خود می تواند تأثیر مثبتی بر سایر فعالیت هایی که نیاز به مهارت و هماهنگی دارند، بگزارد.
  • مهارت های شناختی شما بهبود می یابداگرچه طراحی و نقاشی برای بسیاری از هنرمندان آرامش‌بخش و حتی مراقبه هستند، بلکه شما همچنین نواحی مختلفی از مغز را که مسئول خلاقیت، تمرکز، و تفکر منطقی و تحلیلی هستند هم تحریک می‌کنید.
آموزش طراحی صورت

آموزش طراحی برای مبتدیان

اگر می خواهید طراحی را یاد بگیرید، صبر و پشتکار از ویژگی های کلیدی شروع کار هستند. ممکن است مدتی طول بکشد تا پیشرفت مورد نظر خود را ببینید، بنابراین مهم است که بی انگیزه نشوید و از سفر طراحی خود لذت ببرید. استقامت نتیجه خواهد داد!سعی کنید با انتقاد بیش از حد از کار خود لذت را از دست ندهید. ما نکاتی را جمع آوری کرده ایم که می توانید هنگام شروع یادگیری نقاشی به  شما کمک کند، مانند:

  1. برای شروع کار از خطوط ساده و نحوه کشیدن خط ها، شروع کنید. مهم نیست که چه طرحی را می کشید، نکته مهم راحتی دست شما با قلم و صفحه زیر دستتان است. فرض کنید که دست شما بروی یک کاغذ سفید به نرمی می رقصد و طرحی زیبا خلق میکند.
  2. با کشیدن چیزهای ساده شروع کنید ، به عنوان مثال یک شئ ساده در محیط اتاق خود را انتخاب کنید، تصویری که تجزیه اجزای آن برای شما ساده باشد، توجه داشته باشید در ابتدای کار با منظره و تصاویر پیچیده شروع به طراحی نکنید زیرا انگیزه شما را برای ادامه دادن به طراحی کم می کند. 
  3. هنگام طراحی، به آرامی قلم را حرکت دهید. نیازی به فشار دادن قلم بروی کاغذ نیست، هرچقدر قلم شما بروی کاغذ کم رنگ تر بکشد، پاک کردن آن راحت تر است. پس با آرامش و نرمی طرح خود را روی کاغذ بکشید تا اگر کوچک ترین اشتباهی ایجاد شد، به راحتی بدون هیچ ردی طرح خود را پاک کنید و در اخر تصویر کلی تمیزی داشته باشید.
  4. برای طراحی کردن ساده، سعی کنید هر تصویر را به اشکال هندسی تشبیه کنید و پس از تصویر هندسی کلی به سراغ جزییات تصویر بروید. توجه داشته باشید در ابتدای کار ممکن است طرح ذهنی به شما الهم نشود و نتوانید به صورت ذهنی طرحی را بکشید، پس نگران این موضوع نباشید و از تکنیک کپی کردن برای تقویت ذهنتان استفاده کنید.( تکنیک کپی کردن یعنی یک تصویر را جلو چشم خود قرار دهید و سعی کنید همانند آن طراحی کنید، این کار به تجسم ذهنتان کمک می کند)

برای طراحی به چه تجهیزات اساسی نیاز دارید؟

نقاشی یک سرگرمی است که می توانید آن را در هر زمانی فقط با چند مورد اساسی شروع کنید. اما لازم به ذکر است که هرچقدر نسبت به طراحی کردن حرفه ای تر شوید به ابزار بیشتر و تخصصی تری نیاز دارید.

لوازم مورد نیاز برای طراحی:

  1. کاغذ طراحی
  2. مداد طراحی( مداد طراحی در درجات سختی گوناگونی وجود دارد که هرکدام برای نوع نقاشی متفاوت است، اما شما می توانید از فروشنده برای شروع کار مشورت بگیرید)
  3. پاک کن( برای طراحی ترجیحا بهتر است از یک پاک کن نرم با پاک کنندگی قوی انتخاب کنید که کوچک ترین ردی از اشتباهات شما به جای نگذارد)
  4. تراش
  5. تخته شاسی( ابعاد تخته شاسی بستگی به اندازه طراحی های شما دارد)

اگر نمی‌خواهید منحصراً با مداد طراحی کنید، می‌توانید چند مداد رنگی یا خودکار نمدی به وسایل اولیه خود اضافه کنید. 

آموزش طراحی
پک کامل لوازم طراحی سیاه قلم

نکات مهم برای شروع طراحی

مهارت های خوب طراحی، پایه مفیدی برای نقاشی استاین به شما کمک می کند چشم هنری و مهارت های حرکتی ظریف خود را توسعه دهید – چنین مهارت هایی برای نقاشی ضروری هستند، حتی اگر بخواهید به جای نقاشی به سبک انتزاعی نقاشی کنید. 

برای ایجاد یک طراحی زیبا و ظریفانه نیاز است برخی از فعالیت های نقاشی مانند طراحی اشکال هندسی،  ایجاد چگونگی طرح اولیه، تجسم و تصور را یاد بگیرید. مهم تر از همه برای کامل کردن طراحی خود نیاز است

خیلی از خود انتقاد نکنید: به خصوص به عنوان یک مبتدی، بلافاصله شاهکارهایی را روی بوم تجسم نخواهید کرد. اگر اهداف واقع بینانه ای برای خود تعیین کنید و با موتیف های ساده شروع کنید، از نتایج خود رضایت بیشتری خواهید داشت و می توانید بیشتر و بیشتر پیشرفت کنید. حتی نقاشی‌ای که برای شما «شکست» باشد، تمرین ارزشمندی است که می‌توانید از آن بیاموزید.

الگو های زیادی را برای خود تهیه کنید و سعی کنید اجزای آن را تجزیه کنید. این کار عملکرد تشخیص اشکال در ذهنتان تقویت می شود.

نتیجه گیری

در مقاله آموزش طراحی به نکات مقدماتی برای شروع طراحی پرداختیم. شما می توانید برای پیشرفت در طراحی از دوره های آموزش طراحی شروع به آموختن کنید. در سایت فلورا آرت پکیج های مناسبی برای آموزش صفر تا صد طراحی وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها سطح طراحی خود را از مبتدی تا پیشرفته ارتقاء دهید.

نر نقاشی یکی از بهترین سرگرمی و لذت های دنیا است که می توانید تمرکز خود را به صورت کامل با نقاشی کردن تقویت کنید. نقاشی ها دنیای وسیعی دارند که روح و ذهن انسان را گسترش می دهند. اگر شما هم علاقه مند به طراحی هستید از همین امروز شروع کنید و به سادگی تصویر ذهن خود را بسازید.

درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه

محصولات جدید

جستجو کنید ...

تبلیغات