شروع کمپین یلدایی راست چین

| شروع تا 24 ساعت آینده

ورود | ثبت نام
captcha

تصویرسازی سیاه و سفید

خواندن این مطلب

5 دقیقه

زمان میبرد!

تصویرسازی سیاه و سفید

تصویرسازی سیاه و سفید جزء زیبا ترین هنر های نقاشی است که از قدیم تا به حال جذابیت  و محبوبیت خود را نگه داشته است. مفهوم نقاشی سیاه و سفید به سادگی ایجاد نقاشی در محیط سیاه و سفید یا استفاده از رنگ سیاه و سفید  است. در طول تاریخ، چندین هنرمند مشهور از نقاشی سیاه و سفید برای برجسته کردن ایده‌ها و واقعیت‌های متضاد مختلف و نمایش مسائل مهم اجتماعی استفاده کرده‌اند. آنها برخی از به یاد ماندنی ترین ترکیبات را در صنعت هنر خلق کرده اند.

تصویرسازی سیاه و سفید

تاریخچه تصویرسازی سیاه و سفید

نقاشی‌های انتزاعی در آغاز قرن بیستم تبدیل به یک چیز شد. این شکل از هنر به دلیل استفاده از زبان‌های بصری شکل، فرم، رنگ و خط از بقیه متمایز است. ویژگی‌های انتزاعی موضوعاتی که مستقل از مراجع بصری ارتدکس وجود دارند.
بنابراین، برخلاف دیگر اشکال هنری، هنر انتزاعی نشان‌دهنده اشیا، مکان‌ها یا افراد خاصی نیست. به‌عنوان‌مثال، نقاشی‌های پرتره بخشی از هنر انتزاعی نیستند.

استفاده از رنگ و فرم در هنر انتزاعی زیاد است. رنگ بسیار مهم است؛ زیرا به ارائه مضامین مختلف کمک می‌کند و باعث می‌شود قطعات به‌راحتی تفسیر شوند. نقاشی انتزاعی سیاه‌وسفید از محبوبیت خاصی برخوردار است. بسیاری از نقاشان معروف انتزاعی از نقاشی انتزاعی سیاه‌وسفید در دوره‌های مختلف از جمله دوران معاصر استفاده کرده‌اند. این به این دلیل است که به‌تصویرکشیدن معنای رنگ‌ها آسان است. برخی از قدرتمندترین نقاشی‌ها در جنبش هنر انتزاعی سیاه‌وسفید هستند. آنها احساسات قوی را به تصویر می‌کشند و به طور مؤثر مخاطب خود را جذب می‌کنند.

تصویرسازی

کار در سیاه‌وسفید نیاز به یک انتقال ظریف بین مناطق روشن و تاریک دارد. این توانایی شما را برای بازی با لحن و ایجاد ظرافت و کنترل بهبود می‌بخشد. با تمرین، متوجه خواهید شد که چشم شما تاریک‌ترین و روشن‌ترین نواحی را با سرعت بیشتری تشخیص می‌دهد و بلافاصله می‌دانید که کدام قسمت‌ها نیاز به تنظیم دارند. همچنین متوجه تنوع زیاد رنگ‌های مشکی – برخی گرم‌تر و برخی سردتر – خواهید شد که یکی از آن تفاوت‌های ظریفی است که هنگام کار با رنگ کامل به‌راحتی از بین می‌رود.

تصویرسازی تابلو

نمادگرایی در نقاشی سیاه‌ و سفید؟

رنگ‌ها در فرهنگ‌ها، مذاهب، تاریخ‌ها و مکان‌های مختلف تمثیل زیادی دارند. این دورنگ درگذشته و دوران هنری مدرن برای نمایش‌های مختلف استفاده شده است. در بیشتر موارد، این دورنگ برای نمایش محتوا، اشیا یا معانی مخالف استفاده می‌شوند.
نقاشان مشهوری مانند ونسان ون گوگ و بوزم مارینوس از این رنگ‌ها برای نمایش ایده‌ها و عناصر متضاد طبیعت استفاده کرده‌اند.

بسیاری از فرهنگ‌ها، به‌ویژه فرهنگ‌های غربی، رنگ سفید را نمایانگر بی‌گناهی، پاکی، وحدت و وفاداری می‌دانند. به‌عنوان‌مثال، رنگ سفید در مراسم خاص مانند غسل تعمید و عروسی به‌عنوان نماد پاکی استفاده می‌شود. هنرمندانی مانند پابلو پیکاسو از رنگ سفید برای به‌تصویرکشیدن خلوص و بی‌گناهی در ترکیب‌های متعدد استفاده کرده‌اند. از سوی دیگر، برعکس آن نیز قابل‌اعمال است.
به‌عنوان‌مثال، رنگ سفید در فرهنگ‌های آفریقایی نشان‌دهنده عزاداری است.

هنر سیاه و سفید

برعکس، رنگ سیاه در بیشتر فرهنگ‌ها به‌عنوان نمادی از مرگ، شر و تاریکی تلقی می‌شود. در برخی موارد نیز نشان‌دهنده قدرت و اعتبار است. تفاوت بصری و نمادین واضح بین دورنگ چیزی است که نقاشی سیاه‌وسفید را به یک پدیده باورنکردنی تبدیل می‌کند.

هنر سیاه‌ و سفید 

این هنر ابعاد جدیدی به هر هنری می‌بخشد که در هنر رنگی نمی‌توان آن را دید. هنر سیاه‌ و سفید توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند. کنتراست بالا شما را قادر می‌سازد تا عکس‌های خیره‌کننده بسازید، درحالی‌که انجام این کار با سایه زدن قابل‌تصور نیست و برای همه الهام‌بخش است. کنتراست رنگ در جایی موفق می‌شود که سایه‌روشن می‌شود. رنگ چشم را جلب می‌کند. حالات را می‌توان با استفاده از رنگ‌ها منتقل کرد.

هنرهای رنگی می‌توانند فوراً حالت عاطفی، حال و هوا یا فصل را منتقل کنند درحالی‌که هنر سیاه‌وسفید باعث می‌شود هر تصویری واضح‌تر دیده شود. همچنین اغلب در نقاشی‌های سیاه‌وسفید، چهره‌ها می‌توانند واضح‌تر و جذاب‌تر به نظر برسند.

هنر سیاه و سفید

اشتباهات ترکیبی (نوعی که نمی‌خواهید حفظ کنید) واضح‌تر هستند و در سیاه‌وسفید راحت‌تر اصلاح می‌شوند. استفاده از رنگ اغلب دلایل واقعی کارنکردن یک نقاشی را پنهان می‌کند و چون رنگ دیگر حواس‌پرتی نیست، می‌توانید روی ترکیب‌بندی کلی تمرکز کنید. در عوض می‌دانید که هر مشکلی در اثر هنری شما به زاویه خطوط، اندازه یا شکل چیزی یا خیلی روشن یا خیلی تاریک بودن آن مربوط می‌شود.

تصاویر تک‌رنگ فوق‌العاده خاطره‌انگیز هستند. آنچه را که به دلیل نداشتن رنگی که برای شما بیان می‌کند از دست می‌دهید، کیفیت ترکیب، فرم و لحن را به دست خواهید آورد و همچنین توانایی برقراری ارتباط باحال و هوا و فضا را به روشی کاملاً متفاوت به دست خواهید آورد.

هنر سیاه و سفید

فکرکردن به “محور” و شروع به استفاده از رنگ سبز، فکرکردن به “آسمان” و ترکیب آبی بسیار آسان است، اما وقتی همین ویژگی‌ها را به‌صورت سیاه‌وسفید توصیف می‌کنید، تصویری را به نمایش می‌گذارید که در هر قسمت آن توصیفی از نقاط حساس و ظرافت یک نقاشی است که تنها با دورنگ به مخاطب نشان داده می‌شود. مانند یک نقاشی رنگارنگ، این سبک نقاشی جاودانه و کاملاً منحصربه‌فرد است.

تصویرسازی سیاه و سفید

نتیجه‌گیری

در مقاله تصویرسازی سیاه و سفید ، دربارهٔ چگونگی عملکرد و ساخت تصویر توضیح داده‌ایم. به طور خلاصه، هنر سیاه‌وسفید کلاسیک‌تر، ساده‌تر است و باعث می‌شود هرکسی عمیق‌تر به نظر برسد، درحالی‌که هنر رنگی زنده و روشن است. رنگ می‌تواند زمینه فوری به هر هنری بدهد. هنرمندان می‌توانند رنگ‌ها را با فصولی مانند پاییز، بهار یا تابستان پیوند دهند. اما خلاقیت داشتن با استفاده از رنگ سیاه‌وسفید طرح‌ها و نقاشی زیبایی را خلق می‌کند.

درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه

محصولات جدید

جستجو کنید ...

تبلیغات