شروع کمپین یلدایی راست چین

| شروع تا 24 ساعت آینده

ورود | ثبت نام
captcha

چه مقوایی برای سیاه قلم لازم است؟

خواندن این مطلب

4 دقیقه

زمان میبرد!

چه مقوایی برای سیاه قلم لازم است؟

کاغذ مخصوص سیاه قلم یکی دیگر از سوالات کاربران فلورارت اکادمی می باشد که در این بخش میخواهیم در رابطه با آن صحبت کنیم. برای هنرجویان که تازه پا در عرصه نقاشی سیاه قلم گذاشته اند و نمی توانند اقدام به خرید تابلو های گران قیمت کنند همیشه این سوال پیش می آید که چه مقوایی برای سیاه قلم لازم است؟ زیرا یک نقاشی تمرینی اصلا ارزش خرید تابلو گران قیمت را ندارد به همین منظور انتخاب کاغذ مخصوص سیاه قلم شاید در نگاه اول کمی دشوار به نظر برسد زیرا تمام نتیجه تلاش و هنر شما روی کاغذ ثبت می شود و اگر اشتباه کنید و کاغذ آبرنگ را به جای نقاشی سیاه قلم استفاده کنید نتیجه اصلا مطلوب نخواهد بود.

کاغذ مخصوص سیاه قلم چه مشخصاتی باید داشته باشد؟

2 مشخصه اصلی کاغذی که مخصوص نقاشی سیاه قلم می باشد عبارت است از:

ضخیم باشد تا در مراحل محو کاری و لایه گذاری بافت کاغذ از بین نرود و یا حتی پاره نشود و موضوع دوم سطحی صاف و مخملی داشته باشد، زیرا به دلیل فرار بودن و عدم ثبات پودر زغال باید سطح کاغذ دارای پرز های ریز مخملی باشد تا این پودر در کاغذ بنشیند و تکان نخورد ،همانطور سطح صافی داشته باشد تا بتوان سایه را به صورت صحیح محو کرد.

انواع برند های حرفه ای کاغذ مخصوص سیاه قلم:

کاغذ بریستول

کاغذ بریستول یکی از بهترین نوع کاغذ برای نقاشی سیاه قلم است که محصول شرکت استراثمور(strathmore) آمریکا می باشد. بریستول 500 در طراحان خارج از ایران بسیار معروف می باشد، این کاغذ در ایران کاملا کمیاب است و بسیاری این کاغذ را به ادعای آمریکایی بودن فروخته اند اما این محصولات امریکایی نبوده و ساخته شده کشور هلند، آلمان و ایتالیا بوده است هرچند که باز هم کیفیت بالایی داشته اند.

چه مقوایی برای سیاه قلم لازم است؟

کاغذ فابریانو

این برند همانگونه که از نامش پیداست ساخته کشور ایتالیا توسط شرکت فابریانو(Fabriano) است. این کاغذ در ایران بسیار رواج دارد و بسیار محبوب است، این کاغذ به دلیل مجبور بودن در ایران خریداری می شود یعنی چون کیفیتی بالا تر از این کاغذ در ایران نبوده نقاشان مجبور به خرید این کاغذ هستند در صورتی که اگر بریستول وجود داشت اصلا کسی فابریانو را خریداری نمی کرد.

فابریانو به صورت رول و شیت یا پلیت در بازار موجود می باشد که رول ها با عرض 1ونیم و طول 10 الی 15 متر و برگه ها تا سایز A در بازار عرضه می شوند.

چه مقوایی برای سیاه قلم لازم است؟ مقوا فابریانو

کاغذ الر(ElleErre)

شاید برای شما هم جالب باشد اما کاغذ الر را کارخانه فابریانو می زند و این کاغذ بین هنرمندان ایرانی بسیار شناخته شده است و تفاوت این کاغذ با کاغذ فابریانو در بافت چکشی یک سمت کاغذ و تنوع رنگ بالا است، هرچند که در ایران بیشتر از رنگ شیری یا سفید استفاده می شود و وزن این کاغر یا مقوا الر 220 گرم است.

چه مقوایی برای سیاه قلم لازم است؟ کاغذ الر

کاغذ اشتنباخ

اشتنباخ یک کاغذ آلمانی است که هرکسی که اولین نقاشی خود را کشیده است امکان ندارد که از این کاغذ استفاده نکرده باشد، کاغذ اشتنباخ در وزن های 150 الی 250 گرم تولید می شود که بیشتر در ایران 150 گرم استفاده می شود و در فروشگاه ها هم بیشتر از 150 گرم می فروشند، امروزه این کاغذ نمونه های تقلبی بسیار زیادی دارد.

این کاغذ علاوه بر آلمان در هلند، ترکه، ایران هم تولید می شود که به ترتیب بر اساس کیفیت افت می کند. اشتنباخ ایرانی را نمی توان فعلا توصیه کرد زیرا تکنولوژی مرغوبی برای تولید مقوای اشتنباخ در ایران وجود ندارد.

چه مقوایی برای سیاه قلم لازم است؟ کاغذ اشتنباخ

کاغذ سی آگران

چهارمین برند معروف شرکت کانسون می باشد که محصول شرکت فرانسه است. این کاغذ هم از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و می تواند برای نقاشی سیاه قلم فوق العاده باشد و به شما کمک بسیار زیادی کند.

نتیجه

در مقاله چه مقوایی برای سیاه قلم مناسب است؟ به برسی بهترین کاغذ های معروف در داخل ایران پرداختیم همچنین در رابطه با کاغذ اشتنباخ، الر، سی آگران، فابریانوو بریستول صحبت کردیم که امیدواریم به شما کمک کرده باشیم تا بتوانید در نقاشی با سیاه قلم بهترین طرح را ایجاد کنید.

اگر شما هم علاقه مند به دوره آنلاین آموزش سیاه قلم هستید حتما در سایت فلوارت می توانید به یک طراح حرفه ای تبدیل شوید، تجربه خودتان را با کارکردن با انواع کاغذ ها برای ما در همین صفحه بنویسید تا دیگر دوستان هم از تجربیات شما استفاده کنند.

درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه

محصولات جدید

جستجو کنید ...

تبلیغات