شروع کمپین یلدایی راست چین

| شروع تا 24 ساعت آینده

ورود | ثبت نام
captcha

نقاشی کردن برای کودکان چه فایده ای دارد؟

خواندن این مطلب

4 دقیقه

زمان میبرد!

نقاشی کردن برای کودکان چه فایده ای دارد؟

نقاشی کردن برای کودکان چه فایده ای دارد؟ این مقاله در سایت فلورآرت  به یکی از اساسی ترین و کاربردی ترین مقاله رفته ایم، این مقاله مناسب برای والدین می باشد که دوست دارند تا نقاشی را به آسان ترین شکل به کودک خود آموزش دهند. در ادامه به نقاشی کردن کودک، چرا باید کودکان را به نقاشی کشیدن ترغیب کنیم؟ بالا بردن مهارت نقاشی کودکان، تقویت ماهیچه های دست و عضلات، خلاقیت در کودکان، افزایش آرامش و تمرکز در کودکان، آشنایی با رنگ ها و شکل ها، مراحل آموزش نقاشی کردن به کودکان توضیح خواهیم داد.

نقاشی کردن کودک

جدا از بحث هنر نقاشی کشیدن، نقاشی برای کودکان یک بازی تفریحی و حالت ارتباط برقرار کردن احساسات با بزرگ تر های خود است. با کمی ایده پردازی می توانیم به راحتی کودکان را به هنر علاقه مند سازیم.

نقاشی کردن برای کودکان چه فایده ای دارد؟
نقاشی کردن برای کودکان چه فایده ای دارد؟

چرا باید کودکان را به نقاشی کشیدن ترغیب کنیم؟

کودک با نقاشی کردن به صورت گام به گام و اصولی یاد می گیرد که چگونه نقاشی بکشد، در ابتدا با صبر و حوصله مداد رنگی را دست کودک دهید و یک مداد رنگی را به دست خود روی برگه سفید و تمیز کاغذ بکشید، بعد از کشیدن مداد رنگی بر روی کاغذ و نشان دادن واکنش به کودک، کودک را ترغیب برای نقاشی کشیدن کنید.

بالا بردن مهارت نقاشی کودکان

کودک با نقاشی کشیدن به صورت گام به گام و اصولی مهارت های خود را بالا می برد و باعث افزایش اعتماد به نفس و افزایش قدرت تخیل می شود که در آینده و فعالیت های اجتماعیشان بسیار حائز اهمیت است.

نقاشی کردن برای کودکان چه فایده ای دارد؟
بالا بردن مهارت نقاشی کودکان

تقویت ماهیچه های دست و عضلات

نقاشی باعث تقویت ماهیچه دست و عضلات کودک می شود، دستان کوچک کودکان با انجام فعالیت های مداوم عادت می کند و کم کم می تواند در زمینه آموزشی شامل: نوشتن، مطالعه کردن با  قدرت و کیفیت بیشتری به کسب آموزش می پردازد.

خلاقیت در کودکان

نقاشی کشیدن برای کودکان یکی از بهترین متود های خلاقیت آن ها شکوفا می شود و استعداد های کودکان در این زمینه خود را نشان می دهد.

خلاقیت در کودکان
خلاقیت در کودکان

افزایش آرامش و تمرکز در کودکان

نقاشی موجب افزایش آرامش و تمرکز در کودکان می شود، تمرکز در کودکان باعث می شود که در بزرگسالی و در هنگام تحصیل بتواند خیلی بهتر تمرکز کند و در مشکلات بحرانی آرامش خود را حفظ کرده و به سمت حل مشکل هدایت شود.

آشنایی با رنگ ها و شکل ها 

نقاشی بهترین فرصت برای کودکان می باشد که بتوانند با شکل های مختلف هندسی و همچنین نوع رنگ ها به صورت صحیح یاد بگیرند.

آشنایی با رنگ ها و شکل ها 
آشنایی با رنگ ها و شکل ها 

مراحل آموزش نقاشی کردن به کودکان

مراحل آموزش نقاشی برای کودکان بسیار آسان می باشد که در سایت آکادمی فلوارت به برسی آن می پردازیم.

1- نقاشی کردن با کودک

شما به عنوان والدین کودک باید در کنار کودک نقاشی بکشید تا کودک شیوه درست نقاشی کشیدن را از شما یادبگیرد.

نقاشی کردن با کودک
نقاشی کردن با کودک

2- آشنایی کودک با نقاشی

قبل از کشیدن نقاشی با کودکان شما باید هر رنگ که برمیدارید را به کودک بگویید و بعد نقاشی را شروع به کشیدن کنید تا کودک آشنایی نسبی با رنگ ها و همچنین با نقاشی پیدا کند.

3- انتخاب مدل نقاشی در نقاشی کردن با کودک

انتخاب مدل نقاشی در کودک تاثیر مفیدی می گذارد به عنوان مثال کشیدن صورت کارتون مورد علاقه او می تواند بسیار باعث آرامش و لذت او شود.

4- نقاشی با کودک

2 کاغذ سفید و تمیز بردارید و باهم شروع به نقاشی کشیدن کنید.

5- آماده کردن نقاشی برای کودک

آماده کردن مداد رنگی نوک تیز و تراش شده حس خوبی هم به شما و هم حس خوبی به کودک می دهد و شما می توانید به جای مداد رنگی از مداد شمعی یا پاستل استفاده کنید.

School psychologist talking about feelings with little boy

6- از الگو استفاده کنید

برای کودکتان از الگو استفاده کنید که کودک راحت تر بتواند نقاشی را بکشد و حس قدرت کند از نقاشی کشیدن.

7-روحیه دادن به کودک

کودک ممکن است در وسط راه خسته شود، یادتان باشد که روحیه دادن به کودک اولویت اول است.

9- تمجید به تنهایی کافی نیست

همیشه با کلمات تمجید نکنید بلکه نقاشی کودک را به دیوار بچسبانید تا کودک احساس خوبی نسبت به نقاشی که کشیده است بدست آورد و همچنین مسیر پیشرفت خود را در نقاشی کردن ببیند.

نتیجه

در مقاله فواید نقاشی کردن برای کودکان در سایت آکادمی فلورات به نقاشی کردن کودک، چرا باید کودکان را به نقاشی کشیدن ترغیب کنیم؟ بالا بردن مهارت نقاشی کودکان، تقویت ماهیچه های دست و عضلات، خلاقیت در کودکان، افزایش آرامش و تمرکز در کودکان، آشنایی با رنگ ها و شکل ها، مراحل آموزش نقاشی کردن به کودکان توضیح دادیم حتما در قسمت کامنت های این بخش در رابطه با تجربه خودتان برای نقاشی کودک بنویسید.

منبع: extension.psu.edu

درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه

محصولات جدید

جستجو کنید ...

تبلیغات