شروع کمپین یلدایی راست چین

| شروع تا 24 ساعت آینده

ورود | ثبت نام
captcha

فتومونتاژ چیست؟

خواندن این مطلب

2 دقیقه

زمان میبرد!

فتومونتاژ چیست؟

در این نوشته از سایت فلورا آرت قصد داریم تا در مورد عنوان فتومونتاژ چیست؟ با شما اطلاعاتی را در میان بگذاریم. اگر علاقه‌مندید تا در این مورد بیشتر بدانید، برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فتومونتاژ در ادامه این نوشته همراه ما باشید. به صورت کلی مونتاژ در لغت به معنای کنار هم قراردادن و یا وصل کردن چند قطعه جدا از هم به یکدیگر است. یا به عبارتی دیگر به طور کلی در هنر واژه مونتاژ به معنای ایجاد ترکیبی از چندین تصویر یا عکس است که روی‌هم سوار می‌شوند تا به شکلی هنرمندانه ترکیب شوند. نتیجه این فرایند ترکیب جدیدی است که می‌تواند تصویری متفاوت نسبت به تصاویر اولیه خلق کند.

تعریف فتومونتاژ

فتومونتاژ در واقع تصویری ترکیبی از چندین تصویر است که کنار هم قرارگرفتن این تصاویر منجر به ایجاد و خلق یک تصویر جدید می‌شود.

اگر قرار باشد تا تعریفی از هنر مونتاژ عکاسی نیز در اختیار شما قرار دهیم می‌توانیم بگوییم که فتومونتاژ، نوعی از هنرهای کلاژ است. این هنر، عمدتاً از عکس‌ها یا قطعاتی از عکس‌ها تشکیل شده است تا ذهن بیننده را به‌سوی ارتباطات خاصی هدایت کند. قطعات استفاده‌شده در این تصاویر، اغلب برای انتقال یک پیام ساخته می‌شوند؛ این پیام خواه می‌تواند تفسیری در مورد مسائل سیاسی باشد، خواه اجتماعی و یا مسائل دیگر. هنگامی که کار ساخت این تصاویر به‌درستی انجام گیرد، آنها می‌توانند تأثیر دراماتیکی داشته باشند.

فتومونتاژ را به روش‌های متعددی می‌توان ساخت. اغلب، عکس‌ها، چکیده روزنامه‌ها و مجله‌ها، و دیگر نوشتارها، روی یک سطح چسبانده می‌شوند، و باعث می‌شوند که کار، یک حس کلاژ واقعی پیدا کند. هنرمندان می‌توانند عکس‌ها را در اتاق تاریک یا دوربین و در هنر عکاسی مدرن ترکیب کنند. ساخت این‌گونه تصاویر به صورت دیجیتالی، بسیار رایج است.

نتیجه‌گیری

در این نوشته از سایت فلورا آرت در مورد عنوان فتومونتاژ چیست؟ با یکدیگر صحبت کردیم و در پی آن به بررسی تعریف این مورد پرداختیم. همچنین در جریان بررسی چیستی فتومونتاژ به بررسی تعریف هنر مونتاژ عکاسی پرداختیم. امیدواریم مطالب بیان شده در این نوشته برای شما مفید بوده باشد و از آنها بهره برده باشید. درصورتی‌که در ارتباط با موارد بیان شده سؤالی دارید، آن را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید تا پاسخگوی شما دوستان عزیز باشیم. ممنون از همراهی شما تا پایان این نوشته از بلاگ سایت فلورا آرت.

منبع: domestika. org

درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه

محصولات جدید

جستجو کنید ...

تبلیغات