شروع کمپین یلدایی راست چین

| شروع تا 24 ساعت آینده

ورود | ثبت نام

در مقاله گواش چیست در آکادمی فلورآرت

خواندن این مطلب

5 دقیقه

زمان میبرد!

در مقاله گواش چیست در آکادمی فلورآرت

در مقاله گواش چیست در سایت آکادمی فلورآرت  به برسی گواش و همچنین موارد مصرفی آن آشنا می شویم، در ادامه به برسی مزایای استفاده از گواش، ماهیت گواش، تصویرسازی گواش، تکنیک های نقاشی با گواش، نکته هایی که هرکس به شما نمی گویند، تاریخچه گواش، رنگ و ابزار های گواش و در آخر به برسی تفاوت های گواش و آبرنگ می پردازیم تا شما اطلاعات کاملی را در رابطه با گواش بدست آورید.

در مقاله گواش چیست در سایت آکادمی فلورآرت 

 

ترکیب مواد گواش

گواش آبرنگ غیر شفافی می باشد که با ترکیب رنگدانه های شفاف آب رنگ با صمغ عربی درست می شود. این ترکیب باعث ضخیم تر شدن و سنگین تر شدن رنگ می شود و این عامل باعث می شود که نقاشی های آب رنگ ظرافت بیشتر خواهند داشت.

اگر سال ها بگذرد و شما آبرنگ را دوباره با آب ترکیب کنید می توانید واکنش زیبای آب با آبرنگ را مشاهده کنید، برای حفظ رطوبت در گواش ها باید کمی گلیسیرین و نگه دارنده به آن اضافه نمود.

تاریخچه گواش

تلفظ کلمه گواش در انگلیسی با Gwash و با کلمه Squash هم قافیه می باشد.

تفاوت گواش و آبرنگ

ممکن است شما هم با خود بگویید که چه تفاوتی بین گواش و آبرنگ وجود دارد؟ تفاوت های بسیار زیاد و همچنین شباهت هایی در گواش و آبرنگ وجود دارد اما تفاوتی اصلی که همه ما متوجه آن هستیم، مدت زمان خشک شدن و مات بودن است که در گواش و آبرنگ متفاوت است، همه ما گواش را به آبرنگ مات بیشتر می شناسیم.

به دلیل رنگدانه های زیادی که در گواش وجود دارد باعث به وجود آمدن ذرات بزرگ تر به نسبت به آبرنگ ایجاد می کند و این عامل باعث مانع ضخامت بیش از حد آبرنگ و باعث تیرگی و ماتی ذرات در مقابل با آبرنگ می شود.

گواش برای هنر های زیبا نویسی و حروف نویسی فوق العاده هستند و دلیل آن این است که ضخامت، صاف و پوستر مانند ابزار این عامل را برای او ایجاد کرده است که برای این 2 هنر عالی باشد.

در مقاله گواش چیست در سایت آکادمی فلورآرت 

 

ابزار مورد نیاز برای این تکنیک از نقاشی

ماهیت آب رنگ و گواش شبیه به هم هستند و اگر شما هم گواش و هم آبرنگ داشته باشید مطمئن باشید برای یک نقاشی فوق العاده آمده هستید، قلم مو های گواش و آبرنگ می توانند ترکیبی باشند و شما اگر با آبرنگ کار کرده اید می توانید با گواش هم کار کنید زیرا نیاز به خریدن قلم مو خاص نیست.

بهترین کاغذ برای گواش

کاغذ های آبرنگ برترین و بهترین کاغذ برای نقاشی با گواش می باشند که کاغذ های طراحی و اسکیچ زنی برای گواش از نظر وزن و سایز ایده آل نیست در صورتی که کاغذ مناسب وزنی معادل با 300 گرم می باشد تا از تا خوردگی جلوگیری کند.

در مقاله گواش چیست در سایت آکادمی فلورآرت 

 

رنگ های مورد نیاز

بسته به نوع کار شما که بخواهید گواش مات باشد باید حجم آب اضافه کنید و هرچه آب بیشتر باشد حجم شفافیت در گواش بیشتر می شود، به دلیل حالت فوق العاده گواش شما می توانید از آب برای تازه سازی نقاشی خود استفاده کنید و مجدد شروع به نقاشی کنید و حتی می توانید برای تمیز سازی پالت و یا استفاده کردن مجدد از پالت رنگ که اصراف نشود مجدد روی آن آبی بریزید و استفاده کنید.

گواش ها همانند دیگر لوازم نقاشی دارای 2 کیفیت خوب و بد می باشد که در کیفیت بد از مواد اصلی باریوم سولفات استفاده می کنند که این باعث غیرشفاف بودن و نرم بودن رنگ می شود اما درکیفیت بالا رنگ دانه های بیشتری وجود دارد که خشک تر هستند.

ویژگی های گواش

  • به راحتی تمیز می شوند.
  • گواش ها بعد از خشک شدن سبک می شوند.
  • گواش ها در بسته بندی تیوپی، مدادی و قوطی وجود دارند.
  • اگر رنگ را با ضخامت زیاد روی صفحه بزنید به راحتی می شکند.
  • سطوح مناسب برای گواش کاغذهای آبرنگی، کارتنی، کاغذهای طراحی و چوب می باشند.

تکنیک های مهم در نقاشی گواش

در ابتدا کار خود اگر علاقه زیادی به نقاشی با گواش دارید باید چند عدد قلم مو خوب و مناسب کار خود را تهیه کنید و در ابتدای کار سعی کنید از پالت کوچک استفاده کنید تا کم کم از ریختن حجم آب و حجم رنگ کاملا آشناییت پیدا کنید و در آخر موضوعی که باید خیلی به آن اهمیت دهید نوع کیفیت رنگی است که خریداری می کنید، نوع رنگ شما اگر کیفیت پایین داشته باشد به سرعت رنگ آن زرد شده و ماندگاری مناسبی ندارد ولی شما می توانید با خرید رنگ گواش با کیفیت بالا به راحتی تا مدت زمان طولانی از آن استفاده کنید.

تکنیک پاشیدن رنگ گواش

یکی از تکنیک های مدرن که محبوبیت 2 چندان پیدا کرده است و همه را به سمت نقاشی با گواش سوق داده، پاشیدن رنگ گواش با کمک شیوه حالت ذرات گرد و غبار در تصویر است.

به دلیل مخملی بودن نوع رنگ گواش بسیار بهتر از آبرنگ می تواند در نقاشی ها عمل کند و همچنین شما می توانید از رنگ سفید برای روشن سازی دیگر رنگ ها با کمک پالت ایجاد کنید، قبل از خرید قلم مو باید بدانید که حتما قلم مو شما باید نرم و صاف باشد تا بتوانید بدون ماندن اثری از رنگ نقاشی خود را تکمیل کنید.

نکته های گواش که هرکسی به شما نمی گوید

در حین نقاشی کردن با گواش باید رنگ های مد نظر خود را با یک کاردک مخصوص رنگ ترکیب کنید و این کاردک را بعد از تکمیل شدن مخلوط باید سریعا بشورید و خشک کنید، اگر رنگ گواش ناخواسته در جایی پاشیده شد به عنوان مثال: فرش، موکت و… شما می توانید از آب، استون، تینر، صابون و شاپان استفاده کنید و اصلا نگران ماندگاری رنگ های با کیفیت نباشید زیرا به تازگی به اندازه ای رنگ گواش را با کیفیت کرده اند که با آب به سادگی شسته می شود.

نتیجه

در مقاله گواش چیست در آکادمی فلورآرت  به برسی تکنیک های نقاشی با گواش، نکته هایی که هرکس به شما نمی گویند، تاریخچه گواش، رنگ و ابزار های گواش و در آخر به برسی تفاوت های گواش و آبرنگ پرداختیم.

در قسمت کامنت های این بخش حتما نظرات خود را در رابطه با تجربه خود از آبرنگ و گواش و همچنین کدام بهتر است؟ بگویید تا دیگر دوستان از تجربه مفید شما استفاده کنند.

منبع:curtisward.com

درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه

محصولات جدید

جستجو کنید ...

تبلیغات