شروع کمپین یلدایی راست چین

| شروع تا 24 ساعت آینده

ورود | ثبت نام

اشتباهات رایج افراد مبتدی؛ 8 نکته که هرگز نمیدانستید!!

خواندن این مطلب

3 دقیقه

زمان میبرد!

اشتباهات رایج افراد مبتدی؛ 8 نکته که هرگز نمیدانستید!!

اشتباهات رایج در طراحی چهره که خیلی ها به آن توجه نمی کنند این است که شروع به سایه پردازی و رنگ آمیزی قبل از تکمیل مهارت انجام می دهند و یا نامرتب طراحی می کنند و سایه پردازی هایشان بسیار کثیف است و یا وسیله مناسب برای طراحی ندارند که در ادامه مقاله اشتباهات رایج افراد مبتدی در طراحی چهره در سایت فلورآرت آکادمی به 8 نکته می پردازیم که هرگز نمی دانستید پس با ما همراه باشید.

اشتباهات رایج افراد مبتدی
8 نکته که هرگز نمیدانستید!!

سایه پردازی و رنگ آمیزی قبل از تکمیل مهارت

بسیاری از هنرجویان به دلیل عجول بودن و نداشتن صبر قبل از اتمام نقاشی شروع به سایه پردازی و رنگ آمیزی آن می کنند.

هنرجویان مبتدی برای خالی بودن و خام بودن نقاشی خود احساس می کنند باید از سایه و رنگ آمیزی استفاده کنند و حتی سعی می کنند که وسیله های نقاشی گران و حرفه ای خریداری کنند تا نقص طراحی و نقاشی هایشان دیده نشود.

اما باید گفت لزومی ندارد شما انقدر هزینه کنید بلکه تنها با داشتن یک مداد به تنهایی می توانید کلی طراحی خلق کنید که خیره کننده است.

کثیف بودن سایه ها و نامرتب بودن طراحی

یکی دیگر از موادی که هنرجویان دقت نمی کنند خطوط نامرتب و شلخته می باشد، خطوط هنرجویان به ترس و لرزش دست همراه است و مدام دست خود ار از مچ حرکت می دهند و برای سایه پردازی نه به صورت هاشور منظم بلکه با خط های نامرتب این کار را انجام می دهند.

بسیاری از هنرجویان برای محو کردن سایه ها از انگشتان دست خودشان استفاده می کنند که باعث کثیف شدن طراحی آن ها می شود.

کثیف بودن سایه ها و نامرتب بودن طراحی

تمام شدن طراحی زودتر از موعد

این مشکل در بالای 90 درصد هنرجویان صدق می کند که در ابتدای شروع طراحی هنرجو از لحاظ زمانی اصلا مدیریت نداشته و سعی می کند طراحی چهره را سریع تمام کند و یا زود خسته می شود یا به دلیل شوق دیدن طراحی چهره در پایان خیلی زود طراحی را تمام می کنند، اما هرچه طراح با تجربه تر، زمان گذاشتن برای هر سبک خاص طراحی بیشتر.

اشتباهات رایج افراد مبتدی

وسیله مرتب و مناسب برای طراحی کردن چهره

زمانیکه طراحان مبتدی با نوک کند و یا کوتاه کار می کنند اتفاقی که می افتد این است که در هنگام دادن جزئیات به صورت و یا کشیدن تار مو متوجه خراب شدن نقاشی یا طراحی خود می شوند.

اشتباهات رایج افراد مبتدی

لایه پردازی کم در سایه و ساخت و  ساز

در طراحی چهره به صورت هایپررئال یک قانون وجود دارد و آن هم لایه پردازی هنگام سایه زدن این چرخه به این صورت می باشد که سایه پردازی، محو کردن، هالایت، محو کردن و مجدد همین مراحل تکرار شود. این چرخه هرچه بیشتر ادامه پیدا کند طراحی طبیعی تر و زنده تر است.

لایه پردازی کم در سایه و ساخت و  ساز
لایه پردازی کم در سایه و ساخت و  ساز

کنتراست کم و یکدست سایه زدن

در طراحان مبتدی به دلیل کنتراست کم و یکدست بودن سایه ها تصویر صورت را خیلی ساده نشان می دهد و هیچ تیرگی ،فرو رفتگی و یا جلوه واقعی به نقاشی خود با توجه به سایه ها نشان نمی دهد.

اشتباهات رایج افراد مبتدی

طراحی چهره را از کل به جز انجام نمی دهند

در یک طراحی یا نقاشی باید از کل به جزء شروع به طراحی کرد زیرا جزئیات و ریزه کاری ها در انتهیا طراحی اضافه می شوند و این مورد باعث می شود از اتمام کار چهره دارای تناسب باشد ولی متاسفانه هنرجویان زیادی هستند که توجه به جزئیات می کنند و کار زیبای خود را به یک باره خراب می کنند.

اشتباهات رایج افراد مبتدی
طراحی جز به کل در سایت فلورآرت آکادمی

نداشتن اراده و تمرین درست و کافی

در برخی از هنرجویان متوجه استعداد می شویم اما انتظارات آنان به گونه ای است که از خودشان انتظار یک طراح 10 ساله و پر از استعداد و کارنامه درخشان مقایسه می کنند به همین منظور باید حداقل 1 الی 2 ساعت برای آموزش طراحی وقت بگذارند تا بتوانند به صورت واقعی طراحی چهره را یادبگیرند.

نتیجه

در مقاله اشتباهات رایج در طراحی چهره سایت فلورآرت آکادمی به موارد مهمی از جمله 8 اشتباه هنرجویان و همینطور طراحان مبتدی پرداختیم، حتما نظرات خود را در قسمت کامنت های همین بخش با ما به اشتراک بگذارید که شما زمانی که اوایل کارتان بود چه اشتباهی انجام میدادید؟

درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه

محصولات جدید

جستجو کنید ...

تبلیغات