شروع کمپین پاییزه دوره های هنری فلورا آرت

راز گرفتن مداد در دست و حرکت دست استادان طراحی

خواندن این مطلب

4 دقیقه

زمان میبرد!

راز گرفتن مداد در دست و حرکت دست استادان طراحی

راز گرفتن مداد در دست و حرکت دست استادان طراحی :

طراحی چهره با مداد برای بسیاری از طراح و نقاشان چهره قدم اول به حساب می‌آید، شروع آموزش طراحی با مداد و کاغذ صورت می‌گیرد و این مرحله پایان رسیدن به هارت نقاشی حرفه ای می‌باشد در این مقاله میخواهیم به بررسی راز گرفتن مداد در دست و حرکت دست استادان طراحی چهره بپردازیم ، پس با سایت فلورآرت آکادمی همراه باشید .

ممکن است شما با دیدن طراحی چهره با مداد به صورت هایپررئال شگفت‌زده شده باشید و بخواهید سطح مهارتتان در نقاشی چهره بالا ببرید و زمانی که کیفیت کار هایپررئال را می‌بینید احساس ضعف کنید.

عجله نکنید!! بیشتر هنرجویان که به سراغ ما می‌آیند بسیار عجله دارند تا آن طراحی محبوب خودشان را بکشند و این عجول بودن آن‌ها باعث می شود آموزش های پایه طراحی را ناقص یادبگیرند و یا اصلا به درستی یاد نگیرند به همین منظور باید صبور بود تا به یک طراح فوق العاده تبدیل شد.

یکی از آموزش‌های مقدماتی طراحی نحوه صحیح گرفتن مداد در دستان شما می‌باشد که خیلی مهم است.

سوالات که ما از کاربران میپرسیم این است که:

  • در هنگام طراحی دست را بیشتر از مچ حرکت می‌دهید؟
  • آیا طراحی در سایز های کوچک انجام می دهید؟
  • آیا پس از طراحی چهره احساس خستگی می‌کنید؟
  • برای طراحی خطوط راست و طولانی از مچ دست کمک می‌گیرید؟

طراحی چهره با مداد و نحوه گرفتن مداد

روش های بسیار زیادی برای گرفتن مداد در دستان شما وجود دارد که بسته به تکنیک طراحی و نقاش تغییر می‌کند، ما در این مطلب دو حالت رایج برای بسیاری از طراحان و نقاشان چهره و… مورد استفاده است می‌پردازیم.

راز گرفتن مداد در دست و حرکت دست استادان طراحی
طراحی چهره با مداد و نحوه گرفتن مداد

گرفتن مداد به حالت نوشتن

با این حالت احتمالا بسیاری از طراحان آشنایی دارند زیرا در زمان دبستان با این حالت به کودک آموزش می دادند که چگونه باید نقاشی کشید، باید در نظر داشت که این شیوه هنوز توسط طراحان انجام می‌شود ولی با کمی تفاوت درحالت نوشتن همیشه ابتدای مداد را بین 3 انگشت میگیریم و شروع به نوشتن می کنیم ولی برای طراحی و نقاشی همیشه ابتدای مداد را نمیگیریم و در انتهای این مقاله در رابطه با شیوه گرفتن مداد خواهیم پرداخت.

گرفتن مداد به حالت کف دست

در این حالت احتمالا از روش گرفتن زغال در دست طراحات نشات گرفته و آزادی دست در این مدل گرفتن مداد بسیار زیاد است و طراحان فیگور و اسکیس این حالت را بسیار استفاده می کنند.

در این حالت شما خطوط بلند و طراحی کردن در سایز بزرگ و شروع کردن طراحی معمولی به کار برده می‌شود و در این حالت از نوک مداد برای نقاشی استفاده می‌شود.

طراحی چهره با مداد و نحوه حرکت دست:

بخش مهم مقاله راز گرفتن مداد و حرکت دست همین بخش است. برای نقاشی و یا طراحی چهره باید حداقل استفاده از حرکت مچ را برد، اگر شما هم خیلی زیاد از حرکت دست استفاده می کرده‌اید تا انتها این مقاله را بخوانید.

وقتی دست را کمتر حرکت می دهیم و مچ را بیشتر به فعالیت می‌اندازیم فضای حرکت مداد محدود تر شده و کنترل مداد سخت تر می شود، زود خسته می شویم و همچنین به مفصل مچ دست با توجه به مدت زمان طراحی آسیب میزنیم و در آخر همه این موارد دست در دست هم می دهند و ما را از کشیدن نقاشی دلسرد می کنند.

راز گرفتن مداد در دست و حرکت دست استادان طراحی
طراحی چهره با مداد و نحوه حرکت دست

بهترین حرکت دست در طراحی چیست؟

بهترین نوع حرکت معمولا در بین اساتید طراحی چهره و نقاشی دیده می‌شود، حرکت دست از شانه، کتف و سپس از آرنج است و استفاده حداقلی از مچ دست صورت می‌گیرد.

وقتی دست را با آرنج و کتف حرکت می دهیم فضای حرکت زیادی ایجاد کرده ایم پس می توانیم روی کاغذ و بوم های بزرگ طراحی کنیم، مداد بسیار آزاد تر حرکت می کند و می توانیم سرعت را بالاتر ببریم.

مفصل های کتف و آرنج به مراتب از مچ دست قوی تر هستند و در طولانی مدت و کار مداوم بهتر می توانند به ما کمک کنند.

در طراحی چهره با مداد، مداد را از کدام قسمت بگیریم؟

سوال بسیار مهمی که هنرجویان می پرسند این است که در طراحی چهره با مداد، مداد را از کدام قسمت بگیریم؟ اگر دقت کرده باشید در داخل فیلم های موجود در اینستاگرام و یا فضای مجازی طراحان برای نقاشی کردن و یا طراحی کردن هر قسمت صورت مداد را به شیوه های مختلفی در دستانشان می گیرند.

تفاوت در دست داشتن قسمت های مختلف مداد در چیست؟

  • ابتدای مداد برای زمانی است که بخواهیم وارد جزئیات شده و یا فشار دست را بیشتر کنیم که این گونه وضوح تصویر را بیشتر می‌کنیم.
  • برای شروع طراحی از وسط مداد، مداد را دست میگیرند و خطوط کمرنگی را میکشند تا فرم طراحی صورت گیرد.
  • انتهای مداد برای سایه زدن و همچنین لایه گذاری های ملایم و یکدست استفاده می‌شود در این حالت فشار بری روی مداد به حداقل ترین حالت خود می‌رسد و حرکت مداد تنها به صورت رفت و برگشت قابل کنترل است.

نتیجه گیری

در مقاله راز گرفتن مداد در دست و حرکت دست در سایت فلورارت  به برسی 3 نکته طلایی نحوه گرفتن مداد، حرکت دست، قسمت های مختلف مداد پرداختیم و نکات بسیار مهمی را بازگو کردیم که اگر شما این موارد را رعایت کنید مطمئن باشید در نقاشی ها و طراحی های خود پیشرفت چشم گیری خواهید کرد.

اگر تجربه یا نکته در رابطه با شیوه و یا اصول صحیح دست گرفتن مداد یا قلم طراحی دارید حتما در قسمت کامنت های این بخش با ما به اشتراک بگذارید.

درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه