شروع کمپین تابستانی دوره های هنری فلورا آرت

ورود | ثبت نام

نقاشی با مداد کنته

خواندن این مطلب

4 دقیقه

زمان میبرد!

نقاشی با مداد کنته

نقاشی با مداد کنته که با نام سیاه‌قلم نیز شناخته می‌شود، به‌عنوان یکی از سبک‌های هنر نقاشی به‌حساب می‌آید. در این سبک همه چی به‌سادگی تمام اما در اوج زیبایی به تصویر کشیده شده است. در این سبک از نقاشی همه موارد با یک رنگ و آن هم رنگ مشکی به تصویر کشیده می‌شود. مداد کنته به‌عنوان اصلی‌ترین ابزار برای نقاشی در این سبک به‌حساب می‌آید و ما در این نوشته از سایت گروه آموزش و طراحی فلورا آرت قصد داریم تا بیشتر با نقاشی با مداد کنته آشنا شویم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نقاشی با مداد کنته در ادامه این نوشته همراه ما باشید.

 

 نقاشی با مداد کنته
نقاشی با مداد کنته

تفاوت نقاشی با مداد کنته با زغال چیست؟

به دلیل ساختار مداد کنته و زیاد بودن گرافیت آن نسبت به زغال، مداد کنته تیرگی کمتری از خود بر روی کاغذ به‌جای خواهد گذاشت. اگر مداد کنته بر روی کاغذ به‌اندازه کافی فشرده شود یک براقی از خود به‌جای خواهد گذاشت، اما زغال به دلیل ساختاری که دارد و حالت نرمی که دارد بیشتر در صورت فشرده شدن روی کاغذ تیرگی را به وجود خواهد آورد. به دلیل جنس نرم زغال درصورتی‌که از آن استفاده کنیم و بعد بخواهیم آن را پاک کنیم ردی از آن بر روی کاغذ باقی خواهد ماند، اما در مداد کنته ساختار نوک مداد حالتی محکم و پایدار دارد و به این واسطه می‌تواند گزینه خوبی برای طراحی‌های باظرافت بالا مانند طراحی صورت باشد.

پالت‌های رنگی مداد کنته

مداد کنته از ترکیب خاک رس یا موم به همراه زغال تشکیل شده است، این ترکیب همراه با گرافیت به شکل مقطع‌های مربع شکل به‌صورت مداد نگهداری می‌شود. این مداد برای اولین‌بار در سال 1795 میلادی اختراع شد و مورداستفاده قرار گرفت. مداد کنته از پالت رنگی بسیار گسترده‌ای برخوردار است، این پالت رنگی در برگیرنده رنگ‌های سیاه، قهوه‌ای، شرابی، سرخ و سفید است.

نقاشی با مداد کنته
پالت‌های رنگی مداد کنته

نقاشی با مداد کنته سفید

از مداد کنته سفید در نقاشی با مداد کنته به‌منظور ایجاد کنتراست بهره می‌برند و امواج نوری بیشتر در طراحی‌ها را با این نوع از مداد کنته پیاده‌سازی می‌کنند.

نقاشی با مداد کنته قهوه‌ای

در نقاشی با مداد کنته قهوه‌ای می‌توانید به‌راحتی از آن برای طراحی چهره و منظره بهره ببرید.

نقاشی با مداد کنته سیاه یا مشکی

در واقع پرکاربردترین نوع از مداد کنته برای نقاشی با مداد کنته، مداد‌های کنته سیاه هستند. این نوع از مداد کنته برای نقاشی سیاه‌قلم کاربرد گسترده‌ای دارد. برای طراحی طرح‌های اولیه یا همان اسکچ‌ها از مداد کنته مشکی بهره ببریم. مداد کنته سیاه برای ایجاد کنتراست بالا کاربرد دارد.

جزئیات نقاشی با مداد کنته

مداد‌های کنته برای نقاشی روی سطوح مختلف بهینه شده‌اند، شما با استفاده از مداد کنته سرعت خوبی برای نقاشی کشیدن پیدا خواهید کرد. نقاشی با مداد کنته به دلیل ساختاری که دارد باعث می‌شود تا یک طرح تمیز و مرتب داشته باشید. با استفاده از مداد کنته در نقاشی پرتره می‌توانید ظرافت بیشتری به خرج دهید. مداد کنته برای طراحی پرتره مناسب‌تر از زغال است. به دلیل طیف مناسب رنگی که مداد‌های کنته دارند می‌توانند برای خلق نقاشی‌های متفاوتی کاربرد داشته باشند.

 

 نقاشی با مداد کنته
جزئیات نقاشی با مداد کنته

روش نگه‌داری از نقاشی با مداد کنته

برای نگهداری از نقاشی با مداد کنته باید موارد خاصی را رعایت کنید، رعایت این موارد به شما کمک خواهد کرد تا نقاشی‌ها کیفیت و شفافیت خود را از دست ندهند. یکی از این نکات استفاده از فیکساتیو است. یکی دیگر از روش‌های موجود برای نگه‌داری از نقاشی با مداد کنته که می‌تواند بسیار کاربردی واقع شود، استفاده از لمینیت است، البته برخی این مورد را مناسب نمی‌دانند. شما می‌توانید نقاشی با مداد کنته را قاب کرده و بر روی آن شیشه بگذارید.

معروف‌ترین آثار نقاشی با مداد کنته

یکی از معروف‌ترین آثاری که در زمینه نقاشی با مداد کنته موجود است، تصویری است که پابلو پیکاسو از معشوقه خود ماری ترز والتر به تصویر کشیده است.

نتیجه‌گیری

در این نوشته از بلاگ سایت فلورا آرت به بررسی موضوع نقاشی با مداد کنته پرداختیم و در این باره به مواردی نظیر: تفاوت نقاشی با مداد کنته با زغال چیست؟ پالت‌های رنگی مداد کنته، نقاشی با مداد کنته سفید، جزئیات نقاشی با مداد کنته، روش نگه‌داری از نقاشی با مداد کنته و… اشاره کردیم. امیدواریم که مطالب بیان شده برای شما مفید بوده باشد. همچنین امیدواریم که با استفاده از مداد کنته نقاشی‌های بسیار زیبا و تأثیرگذاری را خلق کنید.

منبع: youtube. com

درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه

محصولات جدید

جستجو کنید ...

تبلیغات