شروع کمپین یلدایی راست چین

| شروع تا 24 ساعت آینده

ورود | ثبت نام
captcha

نگهداری از نقاشی سیاه قلم و مداد‌ رنگی

خواندن این مطلب

4 دقیقه

زمان میبرد!

نگهداری از نقاشی سیاه قلم و مداد‌ رنگی

 

محافظت و نگهداری از نقاشی سیاه قلم و مدادرنگی معمولا برای طراحان و هنرمندان خیلی اهمیت دارد، اول از همه نگهداری از نقاشی سیاه قلم برای نشان دادن رزومه و کارهای انجام شده مان و دوم ممکن است سفارش سیاه قلم داشته و بخواهند نقاشی را به یک کشوری دیگر ارسال کنند به همین منظور اهمیت آن بسیار زیاد می شود.

نقاشی سیاه قلم بیش از هرچیزی نیاز به نگهداری دارد زیرا پودر زغال برروی کاغذ ثبات خیلی کمی داشته و با دست کشیدن و گذر زمان نقاشی و تابلو ما کیفیت و شفافیت خود را از دست می دهد.

نگهداری از نقاشی با فیکساتیو یا ورنی

نگهداری از نقاشی سیاه قلم و مدادرنگیفیکساتیو به صورت اسپری

اولین روش برای شروع محافظت از تابلو سیاه قلم استفاده از فیکساتیو است که فیکساتیو به صورت اسپری و یا مایع یا وارنیش در دسترس می باشد باید در نظر داشت که مایع ورنی یا وارنیش بیشتر در تابلو های رنگ روغن استفاده می شود.

نگهداری از نقاشی سیاه قلم و مدادرنگیفیکساتیو مایع وارنیش

فیکساتیو ها به براق یا مات بودن و تکنیک استفاده شده در نقاشی متفاوت هستند به عنوان مثال فیکساتیو اکریلیک با رنگ روغن و… تفاوت داشته و روش استفاده از فیکساتیو بسیار ساده می باشد.

فاصله 30 سانتی متر به صورت مستفبم و یک نواخت سطح نقاشی را اسپری کرده و میزان اسپری باید کم باشد تا نقاشی خیس نشود و در این صورت طرح از بین خواهد رفت.

بهتر می باشد که سطح کار را افقی گرفته و در محیط فضای باز که دارای تهویه از اسپری فیکساتیو استفاده شود چون مواد موجود در فیکساتیو در ریه مضر است و پس از اسپری صبر می کنیم تا کاملا سطح کار خشک شود.

یک نکته مهم در فیکساتیو این است که گاه ها از فیکساتیو مات برای ترکیب 2 تکینک یا متریال در خلال نقاشی استفاده می شود. مثل ترکیب زغال و گرافیت، این حالت فیکاستیو به صورت موضعی در محل مورد نظر استفاده می شود.

فیکساتیو مخصوص نگهداری نقاشی نیز برند های متنوعی دارد مانند conte a paris – winsor & newton – Sakura و یک برند ایرانی به نام درنا وجود دارد.

ممکن است که نتوانید فیکساتیو را پیدا و خریداری کنید، شما می توانید با اسپری تافت مو و یا کیلر مات برای نگهداری استفاده کنید.

نگهداری از نقاشی با پوشش لمینت

یکی دیگر از روش های نگهداری از نقاشی سیاه قلم و مدادرنگی استفاده از پوشش لمینت می باشد، پوشش لمینت یک لایه پلاستیک حساس به حرارت است که پس از حرارت دادن بر روی سطح کاغذ می چسبد و یا پرس می شود و اینگونه از نقاشی سیاه قلم کاملا محافظت می کند.

نکته قابل توجه این است که استفاده از پوشش لمینت در مرحله پایانی و تمام شدن نقاشی باید انجام شود چون امکان برداشتن این پوشش پلاستیکی از سطح کاغذ نیست.

اگر تعداد سفارش ها و نقاشی های شما زیاد بود به نظر ما باید حتما دستگاه را خریداری کنید و از لمینت استفاده کنید اما اگر زیاد سفارش نداشته و یا برای کار های کم خودتان می خواهید از لمینت استفاده کنید نیاز به خرید دستگاه نیست و می توانید به مراکز خدمات کامپیوتری مراجعه کرده و نقاشی یا طراحی های خودتان را لمینت کنید.

نگهداری از نقاشی به روش قاب کردن

یکی دیگر از روش های قدیمی و پر تکرار نگهداری از نقاشی سیاه قلم و مدادرنگی استفاده کردن نقاشی در قاب می باشد که با محافظ شیشه از نقاشی محافظت می کنند و شما می توانید به جای خرید تابلو های فانتزی از نقاشی خودتان استفاده می کنید.

برای نقاشی های سیاه قلم، آبرنگ و یا مداد رنگی بهترین انتخاب است که با قاب شیشه ای از نقاشی محافظت کنید.

برای اینکه مشکلی برای نقاشی شما به وجود نیاید بهتر است که با قاب ساز صحبت کرده که متناسب با نقاشی شما شیشه و قاب درست کند که اثر خلق شده خودتان را در آن بگذارید.

سایت آموزشی فلورآرت

2 مشکل اساسی از این نقاشی می توان گرفت :

  • اشغال فضای زیاد برای نگهداری از نقاشی به خصوص اگر تعداد نقاشی زیاد باشد باید یک انباری برای نگهداری از نقاشی ها کنار گذاشت.
  • وزن بیشتر قاب ها سنگین می باشد دلیل هم بخاطر وجود شیشه در قاب چوبی است و به همین منظور اگر بخواهید اگر نقاشی خود را بفروشید به دلیل ارسال محصولات با پست احتمال شکستن شیشه وجود دارد.

نتیجه

در مقاله نگهداری از نقاشی سیاه قلم و مداد‌ رنگ در سایت فلوارت به سه روش به شما گفتیم که چگونه بتوانید نقاشی های خود را نگهداری کنید به خصوص نقاشی های سیاه قلم خود را اگر شما هم علاقه مند به یادگیری دوره نقاشی سیاه قلم هستید می توانید به دوره غیر حضوری سیاه قلم مراجعه نموده و دوره را خریداری کنید.

در قسمت کامنت های همین بخش در رابطه با شیوه نگهداری از نقاشی های سیاه قلم خود نوشته تا تجربه شما را با دیگران به اشتراک بگذاریم.

درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه

محصولات جدید

جستجو کنید ...

تبلیغات