شروع کمپین یلدایی راست چین

| شروع تا 24 ساعت آینده

ورود | ثبت نام
captcha

لوازم طراحی سیاه قلم

خواندن این مطلب

5 دقیقه

زمان میبرد!

لوازم طراحی سیاه قلم

طراحی سیاه قلم یکی از پرطرفدار ترین طراحی ها می باشد، یکی از دغدغه های هنرجویان سیاه قلم، خرید و قیمت لوازم طراحی سیاه قلم می باشد که برای تهیه آن لازم است اطلاعات کافی در آن زمینه داشته باشیم. برای استفاده از تکنیک های نقاشی سیاه قلم نیاز به وسیله مخصوص خود است، یکی از راه های بدست آوردن اطلاعات سایت آکادمی فلورارت می باشد پس با ما همراه باشید.

تاریخچه سیاه قلم

در دهه اخیر سیاه قلم طرفدار بسیار زیادی پیدا کرده است که هرروز هنرجویان و هنردوستان رشته نقاشی سیاه قلم بیشتر و بیشتر می شود. به دلیل اینکه نقاشی سیاه قلم از اصول اولیه نقاشی است و کسی اگر نیاز به یادگیری نقاشی دارد باید نقاشی سیاه قلم را یادبگیرد.

تاریخچه دقیق از نقاشی سیاه قلم وجود ندارد اما شاخه های این نقاشی را می توان به تاریخچه نگارگری در ایران یافت، شروع نگارگری در ایران در حدود سده هفتم هجری رواج پیدا کرد.

کسانی که دوست دارند تکنیک های سیاه قلم را تمرین کنند باید ابزار های مورد نیاز سیاه قلم را خریداری کنند، بسیاری از هنرجویان به دلیل نداشتن تجربه در خرید وسایل های مناسب نقاشی سیاه قلم یا یک سری وسایل ها را اضافه خریداری می کنند و یا اصلا خریداری نمی کنند و در اواسط کارشان متوجه اهمیت مهم یک ابزار می شوند به همین منظور باید حتما از کسانی که تجربه کار با نقاشی سیاه قلم دارند مشورت گرفت.

لوازم مورد نیاز (لیست) ابزار های سیاه قلم

قلمو

قلم مو از نظر سایز، قیمت، برند و.. خریداری می شود و بسته به سبک کاری که می خواهید انجام دهید باید سایز و یا قیمت قلم مو را تهیه کنید، ممکن است در ابتدای کارخودتان باشید و نیازی نباشد بهترین مارک قلم مو را خریداری کنید بلکه کافی است از ابتدا با کم شروع کنید، از قلم مو برای محو کردن سایه ها و استفاده از پودر ذغال یا پودر کف دریا استفاده می شود و هنرجویان از قلم مو های سری 111 استفاده می کنند.

قلمو
لوازم طراحی سیاه قلم

مداد مشکی

مداد مشکی اولین نیاز اساسی هر نوع طراحی می باشد مهم نیست که این طراحی سیاه قلم باشد یا یک طراحی معماری. مداد مشکی معمولی که معمولا با درجه سختی HB با برند های فراوانی در بازار وجود دارد که می توانید به راحتی خریداری نمایید.

مدادکنته

مداد کنته یا Conte Pencil یکی از مداد هایی است که در دوران جنگ ناپلئون بسیار رواج داشته است، مداد کنته رنگ های مختلفی دارد و از نظر قیمت وسایل نقاشی سیاه قلم می توان گفت که با توجه به کیفیت و نوع برند متفاوت است.  بسیار از هنرجویان مداد زغالی را با مداد کنته اشتباه می گیرند و این موضوع حائز اهمیت است که مداد زغالی تنها با رنگ مشکی موجود است درحالی که کنته با رنگ های مختلف وجود داد و تنها تفاوت این 2 در مغزی آن هاست. انواع مختلف مداد کنته عبارت است از:

  • مداد کنته مدیوم
  • مداد کنته چرب
  • مداد کنته b3 پاریس
  • مداد کنته سافت
  • مداد کنته هارد
  • مداد کنته سفید
مداد کنته سافت و مدیوم و هارد
انواع مداد کنته پاریس
مداد کنته سفید فابرکستل
مدادکنته سفید کرتاکالر

زغال یا پودر زغال

پودر زغال یا ذغال برای طراحی به عنوان یک ابزار مهم در نقاشی سیاه قلم یاد می شود و این وسیله با توجه به سبک انتخاب تکنیک هنرجو متصل است. تکنیک های مورد استفاده از زغال عبارت است از تکنیک هایپررئال یا فتورئال می باشد. استفاده از زغال در نقاشی باعث می شود که نقاشی احساسی تر باشد.

انواع زغال طراحی
پودر زغال و کنته

پاک کن

قیمت پاک کن نسبت به دیگر وسایل ها مقرون به صرفه تر می باشد و هنرجو های نقاشی سیاه قلم می دانند که پاک کن در اوایل کارشان چقدر کمک دست آن ها می باشد.

انواع پاک کن در طراحی

محوکن

این وسیله مناسب برای محو کردن خطوط، ایجاد خطوط و یا سایه زدن به تصویر استفاده می شود. محو کن در واقع شکل کاغذ لوله ای و فشرده می باشد. محوکن به عنوان یک وسیله نقاشی سیاه قلم با قیمت نسبتا متوسط می باشد. محو کن در 2 سایز 7 و 8 تولید می شوند .

انواع مدل های محوکن

کاغذ پوستی

کاغذ پوستی از جنس سلولز می باشد که یک کاغذ بسیار نازک توسط دستگاه های مدرن ساخته می شود که این لایه نازک را در محیط اسید سولفوریک یا کلرید خارج می کنند. این سبک کاغذ با توجه به سبک اساتید باید تهیه شود و حتما باید زیر نظر اساتید این کاغذ را خریداری کرد.

مقوای طراحی

مقوای طراحی در انوع مختلفی از نظر جنس، سایز و کاربرد وجود دارد. کسانی که قصد نقاشی با سیاه قلم را دارند باید مقوای مناسب خود را انتخاب کنند. قیمت وسایل نقاشی سیاه قلم که مخصوص طراحی خریداری می شود نسبت به وسایل های دیگر متفاوت است. این روزها یکی مشکلات‌های هنرجویان در خرید وسایل نقاشی سیاه قلم، قیمت آن است. مقوای طراحی سیاه قلم در دو نوع اشتنباخ و فابریانو مورد استفاده قرار می گیرد.

پالت تخم مرغی

یکی دیگر از وسایل نقاشی سیاه قلم پالت تخم مرغی است درواقع یکی از مناسب ترین ظروف برای ترکیب انواع پودرهای زغال ، برای ایجاد سایه روشن های تابلو طراحی است . پالت تخم مرغ از لحاظ قیمت مناسب است و از نظر کاربری بسیار مهم و ضروری است. معمولا پالت تخم مرغی از جنس پلاستیک می باشد.

پالت تخم مرغی
پالت تخم مرغی

نتیجه

در مقاله لوازم طراحی سیاه قلم سعی کردیم چند ابزار خیلی مهم که برای شروع به آن نیاز دارید را برای شما بازگو کنیم همچنین شما متوجه شدید که چه ابزار هایی با توجه به تکنیک شما و نظر استاد شما باید خریداری شود زیرا هر استاد صاحب سبک است و ممکن است شما برای خرید هر ابزاری دچار سردرگمی شوید به همین منظور حتما از خرید هرنوع ابزار توجه لازم را به عمل بیاورید.

اگر شما هم علاقه مند به دوره آنلاین آموزش سیاه قلم هستید حتما در سایت فلوارت می توانید به یک طراح حرفه ای تبدیل شوید و همچنین در قسمت کامنت های این بخش تجربه خرید اشتباه وسایل های سیاه قلم خود را بنویسید تا دیگر دوستان از تجربه شما استفاده کنند.

درباره نویسنــده
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه

محصولات جدید

جستجو کنید ...

تبلیغات